F.A.Q.

Deze veelgestelde vragen zijn onderdeel van onze algemene voorwaarden

1. Hoe werkt de online agenda en het NO SHOW(wegblijftarief) beleid?

Antwoord: Een shoot plannen in onze online agenda is zeer makkelijk:
- Afspraken kunnen alleen online  worden gemaakt
- Plaats uw waardebon
- U krijgt daarna nog een bevestigingsmail over dat het inboeken gelukt is.
- Let op: na het maken van uw afspraak kunt u deze niet meer wijzigen.

(aankondiging vanaf 6 september zijn wegblijftarief 50,-)
NO SHOW (wegblijftarief) . Bij het inboeken in onze agenda gaat u akkoord met de NO SHOW (wegblijftarief) bepaling. Bij het niet verschijnen of bij canceling wordt 50 euro in rekening gebracht bij een vervolg afspraak kunt u de factuur meenemen word er 10 euro verrekend met u pakket. In dit geval wordt er automatisch een factuur per e-mail of naar uw huisadres gestuurd.

1a Wanneer u helemaal niet afzegt en niet komt opdagen
wordt er €50,- onkosten in rekening gebracht. Deze voorwaarden gelden te alle tijden, dus ook in geval van ziekte of overmacht. (afzegt kan niet maar een wijziging in agenda wel  uitsluitend telefonisch komt 15,- aan kosten bij)

2. Ik heb gebeld maar krijg niemand aan de lijn.
Antwoord: Wij zijn van maandag tot vrijdag tussen 09:00 en 13:00 telefonisch bereikbaar. Indien u contact met ons opneemt maar ons niet kan bereiken, zijn we op dat moment in gesprek met een andere klant. We vragen u om ons dan 10 minuten later even terug te bellen. Ingesproken voicemailberichten worden niet nagebeld.

3. Hoe kan ik een extra persoon bijboeken?
Antwoord: U kunt in de studio bij de balie aangeven dat u een extra persoon wilt bijboeken. Dit kost 25 euro p.p.

4. Ik heb een verkeerde datum geboekt wat nu?
Antwoord: U kunt telefonisch contact opnemen.

5. Ik kan niet binnen de gestelde termijn boeken, wat nu?

Antwoord: Wij vragen u altijd na het winnen van de veiling binnen 1 week een reservering te maken, na deze periode zijn de boekingen moeilijker te plaatsen en zullen de meest gangbare dagen en tijdstippen al vergeven zijn. Wacht dus niet tot het laatste moment met boeken. Bij niet tijdig boeken bent u uw voucher kwijt.

6. Is er genoeg parkeergelegenheid?
Antwoord: U kunt bij ons voor de deur parkeren. Mocht het vol zijn dan is er achter de studio een ruime parkeerplaats. Let op: in heel Rotterdam kunt u alleen met uw chipknip betalen, waardeer uw chipknip dus tijdig op.

7. Kan ik bij jullie pinnen?
Antwoord: Ja, u kunt bij ons pinnen.

8. Moeten we ruim van tevoren aanwezig zijn?
Antwoord: Nee, u kunt gewoon op het tijdstip van uw afspraak arriveren. Iets eerder is altijd prima, maar ver voor de afgesproken tijd aanwezig zijn is niet nodig.

9. Kunnen wij ons geld terug krijgen?
Antwoord: Als u een voucher heeft gekocht via een veilingsite is dit niet mogelijk (zie de voorwaarden op de veilingsite).

10. Wat kan ik verwachten van de shoot?
Antwoord: Bij ons krijgt u een complete reportage waarbij ongeveer 40 foto’s worden gemaakt. Er zullen foto’s van verschillende poses worden gemaakt. Na de shoot kunt u alle foto’s bekijken en aangeven welke foto’s  u wilt kopen. Bij een aanbieding door onze collega vervalt de afdruk (wat u bij krijgt bij een veiling of bieding website) voorbeeld 20 foto’s is 100 euro en krijgt een aanbieding 75 euro dan vervalt de afdruk. Hier kunnen geen rechten worden genomen bij foutief gedrukt.

11. Ik heb nooit foto’s gemaakt en ben geen model, wat nu?
Antwoord: Het maakt niets uit als u geen ervaring heeft. De fotograaf zal u helpen met ideeën en poses.

12. Wat voor kleding moet ik meenemen?
Antwoord: U kunt zelf bepalen in welke kleding u gefotografeerd wilt worden. De sfeer en poses zullen aangepast worden op uw kledingkeuze. Bij fotoshoots die gewonnen zijn via een veilingsite fotograferen we alleen met een witte achtergrond. Daarom raden wij witte en zwarte kleding af.
Let op: Bij Dunne strepen en dikke gestreepte blouse,jas ect ontstaat trilling gelieve dit te vermijden. Als u toch afdrukt bij grote afbeelding is het minimaal alleen bij klein afbeelding ziet u het trilling.

15. Werkt de fotograaf met attributen?
Antwoord: Voor een reportage via bied- of veilingsite werken we niet met attributen, dit doen we enkel bij fotoshoots die rechtstreeks via ons geboekt worden. U bent uiteraard vrij om zelf attributen mee te nemen.

16. Kan ik met twee of meerdere personen op de foto?
Antwoord: Wij werken uitsluitend volgens onze aanbiedings-advertenties (wat er staat aangeven op uw voucher), als u een extra persoon wilt bijboeken dan kan dat bij de balie. Kosten voor een bijboeking bedragen 25 euro p.p.

17. Als ik foto’s maak zijn we dan alleen of met meerdere personen?
Antwoord: Tijdens het maken van de foto’s in de studio kan er mogelijk personeel binnenkomen, verder geen andere klanten. U bent doorgaans dus samen met de fotograaf in de studio.

18. Hoeveel personen mogen er mee naar de shoot?
Antwoord: Er kan maximaal 1 persoon mee in de studio tijdens het fotograferen. Komt u toch met meerdere personen dan zal de rest in de wachtruimte plaats moeten nemen.

19. Ik heb een modellenshoot, kan ik deze omzetten naar bijvoorbeeld een zwangerschapsshoot?
Antwoord: Wij doen de type shoot zoals die vermeldt staat op de voucher, dit is dus niet mogelijk.

20. Ik heb een kindershoot maar mijn kind blijft huilen en wil niet blijven staan, wat nu?
Antwoord: Wij doen altijd ons uiterste best om toch te kunnen fotograferen, en nemen voor zover mogelijk de tijd om uw kind gerust te stellen. Uiteindelijk is het aan de ouders om in te schatten of het kind een shoot aan kan. Wij hebben een bepaalde tijd om te shooten en zullen altijd ons best doen om er goede foto’s uit te krijgen.

21. Zijn de visagisten ervaren?
Antwoord: Al onze visagisten zijn gediplomeerd en hebben ervaring van jaren.

22. Met welke producten werkt de visagist?
Antwoord: Monartstudio is dealer van ‘Golden Rose’ dus dat is het merk waar wij voornamelijk mee werken. Daarnaast gebruiken we ook ‘Mac’ en ‘Make-up visagisten’.

23. Moeten we ver van tevoren visagisten boeken?
Antwoord: U kunt uitsluitend via onze online agenda inboeken. U hoeft niet eerder in de studio aanwezig te zijn als u visagie heeft bijgeboekt.

24. Worden mijn foto’s gephotoshopt?
Antwoord: Wij photoshoppen alleen de achtergrond en de algemene kwaliteit. De personen op de foto’s worden niet tot nauwelijks bewerkt. Eventuele storende wondjes of puistjes oid. worden wel bewerkt. Het is raadzaam om een visagist bij te boeken.

25. Ik heb een paar wensen om extra gephotoshopt te worden?
Antwoord: Voor alles wat niet bij punt 24 staat vermeldt vragen wij 10 euro per bewerkte foto.

26. Ik heb veel pigmentvlekken en/of puistjes, kan dit geshopt worden?
Antwoord: Als u na de shoot uw foto’s heeft gekozen dan kunt u uw wensen met 1 van de medewerkers bespreken. Hij/zij zal besluiten of er wel of niet een bijbetaling voor de extra bewerking moet worden gedaan.

27. Ik wil mijn hele huid geshopt hebben, is dat mogelijk?
Antwoord: In principe is dit mogelijk, maar houd er rekening mee dat dit 10 euro per foto kost.

28. Hoe lang hebben we de tijd om de foto’s uit te zoeken?
Antwoord: U heeft maximaal 15 minuten de tijd om de foto’s uit te zoeken, en de gewenste foto’s op het formulier te noteren.

29. Wie zoekt de foto’s uit en stel dat we achteraf toch niet tevreden zijn met de keuze?
Antwoord: De foto’s worden door de klanten zelf uitgezocht achter de PC. Er worden genoeg foto’s met verschillende poses gemaakt. U heeft dus altijd een ruime keuze.

30. Wij hebben een hoge bieding gedaan op vakantieveilingen, krijgen we nu korting als we veel foto’s nemen?
Antwoord: De bedragen die via veilingsites voor de fotoshoots worden betaald zijn relatief laag. Daar zit dus al een vorm van korting aan. Wij geven geen verdere kortingen, maar hebben wel geregeld leuke aanbiedingen.

31. Kan ik ook een posterformaat bij bestellen?
Antwoord: Ja, u kunt te allen tijde, ter plekke of telefonisch posters bijbestellen.

32. Binnen welke termijn krijg ik mijn afdrukte foto’s?
Antwoord: U kunt de foto’s na 10 werkdagen kosteloos afhalen, of de foto’s laten verzenden. Hiervoor wordt € 6.00 verzendkosten in rekening gebracht. Bij de balie kunt u aangeven waar u voor kiest.

33. Binnen welke termijn krijg ik mijn canvas?
Antwoord: Canvas wordt altijd binnen 3 a 4 weken verzonden naar het adres dat u op het inschrijfformulier heeft genoteerd.

34. Binnen welke termijn krijg ik mijn digitale foto’s?
Antwoord: Digitale foto’s worden binnen 14 werkdagen opgestuurd via onze online server. U krijgt vervolgens een e-mail met een linkje waar u de foto’s kunt downloaden.

35. Als ik toch onverhoopt nog een vraag/opmerking/klacht heb waar moet ik dan terecht?
Antwoord: Heeft u een vraag op de dag dat u bij ons bent stel hem dan gerust aan 1 van onze medewerkers. Eventuele klachten kunt u ook direct doorgeven, en dan proberen we het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Klachten achteraf (behalve mbt ontvangen foto’s) kunnen wij helaas niet behandelen.

36. Ik heb een reservering gemaakt kan ik die wijzigen of annuleren?
Antwoord: Binnen 24 uur na het maken van de afspraak kunt u nog wijzigen of annuleren (meer informatie staat in de verzonden e-mail). Wij kunnen zelf geen wijzigingen of annuleringen maken. Let op: 24 uur na het boeken van een shoot staat het 100 % vast.

37. Ik ben meer dan 15 minuut te laat, wat nu?
Antwoord: Wij vragen 25 euro om nog een tijd bij te boeken om u te fotograferen. Met file of andere situaties kunnen wij geen rekening houden. Onze baliemedewerker zal elke situatie wel afzonderlijk bekijken.

38. Zijn de prijzen inclusief BTW?
Antwoord: 
Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

39. Kan ik alleen maar kleurfoto’s kopen?
Antwoord: Nee, de foto’s worden wel allemaal in kleur geschoten. Achteraf kunt u zelf bepalen of en welke foto’s u in zwart/wit wilt hebben.

40. Mag Monartstudio alle foto’s zomaar op de website zetten?
Antwoord: In de studio krijgt u een inboekingsformulier waarop u zelf kunt aangeven of wij de foto’s wel of niet voor promotiedoeleinden mogen gebruiken.

41. Moet ik vooraf al bepalen welk fotopakket ik neem ? 
Antwoord: Ja, dit is wel wenselijk want hierop baseren we de tijd die nodig is om de foto’s te maken. Bij ieder pakket hoort een andere richtlijn van het aantal foto’s dat wordt gemaakt. (volledig pakket is altijd tot max 20 foto’s digitaal) bij meer dan 20 foto’s komen extra kosten erbij wordt altijd op de balie vertoond.

42. Kan ik ook meer foto’s nemen dan er in het pakket zitten ? 
Antwoord: Ja, u kunt later altijd besluiten om meer foto’s te nemen.

43. Is hairstyling bij de visagie inbegrepen?
Antwoord: Nee, bij de visagie wordt u alleen opgemaakt. Haarstyling is hier dus niet bij inbegrepen.

44. Wat kost het om visagie bij te boeken, en kan dat ook ter plekke?
Antwoord: Visagie kost 25 euro p.p en kan uitsluitend online worden gereserveerd. U kunt niet ter plekke een visagist boeken (tenzij u al een visagist heeft geboekt en nog een 2e persoon wil laten opmaken).

45. Ik heb een familieshoot gewonnen maar wil alleen mijn kinderen op de foto hebben, kan dat?
Antwoord: Een familieshoot is voor ouders met hun kinderen. Als u alleen uw kinderen op de foto’s wilt dan kan dat als ze minstens 12 jaar oud zijn. Anders kunt u een kindershoot boeken.

46. Wat houdt de fotoreportage die ik heb gewonnen precies in? 
Antwoord: Fotoreportage is het maken van een complete fotoshoot van ongeveer 40 a 50 foto’s. U heeft alleen betaald voor het maken van de foto’s. U krijgt dan nog geen foto’s mee naar huis. In de studio kunt u kiezen uit verschillende fotopakketten in verschillende prijsklassen. Daar naast kunt u ook kiezen voor canvas of posters.

47. Ben ik verplicht voucher mee te nemen?
Antwoord: Ja, zonder uw voucher kunnen wij niet u fotograferen. Uw voucher is uw ticket.

47a. Over de foto’s heen wordt een klein logo geplaatst?
antwoord: foto’s bij derde of bij een veiling komt een logo op een 10×15 fotomaat midden in met afmeting van ongeveer 3,5 cm bij 4,7 cm dit is bij ons een kleine logo. Voor 25 euro extra kunt u de logo rechten vrij maken om voor zonder logo te kiezen.

48. Mag ik tijdens de shoot fotograferen?
Antwoord: Nee, het is niet toegestaan met mobiel,camera foto of video opnames te maken in het gehele pand.